Tony’s wint Dutch Interactive Award in e-commerce!

De Dutch Interactive Awards (DIA) zijn de prijzen voor het allerbeste interactieve online werk van Nederlandse bureaus. Donderdag 31 mei heeft Tony’s Chocoplatform de zilveren DIA in de categorie e-commerce gewonnen.

Dutch interactive awards

De DIA’s zijn de belangrijkste digitale awards van Nederland. Ieder jaar selecteren zij het beste digitale werk uit honderden inzendingen. Alle cases worden beoordeeld door een onafhankelijke en deskundige jury. Meer dan 150 bureaus zonden dit jaar driehonderd cases in ter beoordeling. Uiteindelijk werden 74 projecten genomineerd in 14 categorieën. Elke categorie heeft een gouden en zilveren prijs. Wij wonnen de zilveren DIA in de categorie e-commerce en zijn daar heel blij mee!

Het chocoplatform is een schoolvoorbeeld van hoe e-commerce ingezet kan worden als branding


De jury was zeer lovend over het platform: "De shop sluit naadloos aan op de missie van Tony, de wereld van chocola slaafvrij maken. Het is een fantastische brandstory. Het chocoplatform is een schoolvoorbeeld van hoe e-commerce ingezet kan worden als branding. En dat zonder paid media!"

Bitfactory en e-commerce...

Mark Jongerius: "De afgelopen tijd zijn wij bezig geweest om onze propositie op e-commerce gebied steviger te maken. Daar is het Tony’s platform een goed voorbeeld van. Nog dit jaar lanceren wij onze verdere plannen op e-commerce gebied. Dat wij nu al één van de belangrijkste awards te pakken hebben in e-commerce is erg mooi. Daarnaast is het voor ons een bevestiging dat we op de goede weg zijn. Binnenkort horen jullie meer".

Over de oplossing

Een belangrijk onderdeel van de succesformule van Tony’s Chocolonely is de grote betrokkenheid van chocofans. Bitfactory en Studio Sugarfree hielp deze betrokkenheid online door te trekken. Van ‘digital at the sideline’ naar ‘digital in the core’.

Tony’s werkte met een versnipperd landschap van verschillende digitale platformen. Aan ons de taak om naar één ultiem (choco)platform toe te werken waar alle processen en services volledig geoptimaliseerd zijn. Dit platform moest ook de friend based marketing van Tony’s ondersteunen. De uitdaging was het verenigen van de sites, shops en alle business software op één platform.

Het resultaat is een meertalige/multisite platform met sites, shops en diverse handige tools, zoals de ‘wikkel-creator’, waarmee chocofans hun eigen wikkels kunnen ontwerpen. Alle belangrijke services en processen zijn geautomatiseerd. Voor de techniek is gekozen voor het LaraSuite platform (Laravel Framework). Het online choco platform sluit naadloos aan bij de merkidentiteit van Tony’s, zowel in gebruik als in content. Het nieuwe platform zorgde voor een enorme toename in bezoek, betrokkenheid en omzet. Het kunnen ontwerpen van een gepersonaliseerde wikkel is een succesvol onderdeel waardoor de omzet is verdrievoudigd.

Bekijk het resultaat op https://tonyschocolonely.com
Of ga voor een uitgebreide projectbeschrijving naar https://www.bitfactory.nl/nl/cases/tonys

Meer weten?

Kom eens langs om kennis te maken!

Contact