Een aansprekende recruitment website voor Nature’s Pride

Dikke kans dat je wel eens een ready-to-eat avocado van Nature’s Pride hebt gegeten. Want met meer dan 230 unieke producten uit 59 landen kom je Nature’s Pride in zowat elke supermarkt en horecagelegenheid tegen. Bekend geworden door de eetrijpe avocado en oprichtster Shawn Harris, is het bedrijf inmiddels gegroeid naar ruim 500 medewerkers en marktleider in exotisch fruit.

Dagelijks worden duizenden ready-to-eat, exoten, bessen en off season producten verwerkt. Het borgen van de kwaliteit van Nature’s Pride en het blijven ontwikkelen van de ambities van het bedrijf vraagt om bijzonder talent. Naast werving van kwalitatieve sollicitanten wilde Nature's Pride zich via de werkenbij site positioneren als een werkgever waar mensen echt geïnteresseerd in raken en graag willen werken.

Een sterke arbeidsmarkt positionering

Om een sterke arbeidsmarkt positionering te bewerkstelligen, was het nodig om het employer brand onder de loep te nemen. In samenwerking met ClubgeistBVH (die garant staan voor employer branding), ontwikkelden wij een digitaal recruitment platform als belangrijk onderdeel van het nieuwe employer brand. Via dit platform wil Nature’s Pride kwalitatieve sollicitanten werven, zodat het blijven ontwikkelen van de ambities waargemaakt kan worden.

De focus op de perfecte applicant journey

Om het doel van Nature’s Pride te realiseren, werd een aansprekend employer brand en de creatieve campagne “Ben jij net zo bijzonder als onze producten?” ontwikkeld. In de campagne worden benodigde eigenschappen van de gezochte collega’s direct gekoppeld aan de unieke producten van Nature’s Pride.

Met het creatieve concept en de vernieuwde huisstijl als uitgangspunt gingen onze UX- en visual designers aan de slag met het product design voor de website. Met de focus op de perfecte applicant journey en vanuit een mobile first aanpak maakten zij de vertaalslag naar een gebruiksvriendelijke en aansprekende recruitment platform.

Op basis van het design prototype en de gestelde eisen aan flexibiliteit, gebruiksvriendelijkheid en veiligheid, onderzochten onze solution architects de beste CMS-oplossing en brachten zij het technische landschap in kaart. Ook is in een vroeg stadium een testkoppeling met het Application Tracking System (ATS) tot stand gebracht. Hierdoor konden we mogelijke risico’s vroegtijdig uitsluiten.

Een flexibel CMS als fundament van de website

Het fundament van de website is een flexibel CMS. Met behulp van een set aan content componenten zijn de contentmanagers van Nature’s Pride in staat om zelf aantrekkelijke pagina’s op te bouwen waarmee het verhaal van Nature’s Pride en haar mensen goed verteld kan worden. De vacatures worden door de HR-afdeling in het ATS ingevoerd en kunnen via het CMS worden verrijkt met extra content als video, uitleg van de sollicitatieprocedure en banners voor open dagen. Recruiters kunnen worden gekoppeld aan vacatures en worden automatisch als contactpersoon op de website getoond.

Werkzoekenden kunnen eenvoudig vacatures vinden, zoeken en filteren op basis van opleiding, vakgebied en voorkeuren. Bij vragen kunnen ze laagdrempelig contact opnemen met de recruiter via telefoon of Whatsapp. Het sollicitatieformulier wordt ingevuld op de ATS omgeving maar dat is niet merkbaar voor de sollicitant omdat de beleving en navigatie volledig identiek is op beide platformen.

De nieuwe werkenbijnaturespride.nl werd, als onderdeel van een complete rebranding, tegelijk gelanceerd met de vernieuwde corporate website van Nature’s Pride. Door het merkverhaal goed te vertellen en duidelijke informatie te verstrekken over vakgebieden, groeimogelijkheden en vacatures, trekt Nature’s Pride via de werkenbij website meer kwalitatieve kandidaten dan voorheen.

De overige KPI’s zoals het aantal sollicitaties, referrals en aanmeldingen voor vacature-alerts, zijn direct inzichtelijk via het opgeleverde analytics dashboard. Samen monitoren we of gestelde doelen worden behaald en sturen we in strategie, UX en techniek bij waar nodig.

Bezoek de website