Intersafe ESM

Grip op de veiligheid van je medewerkers

Veiligheid van medewerkers is een belangrijk vraagstuk in zowel de industrie als op kantoor. Als belangrijke marktspeler in Nederland, België en Frankrijk verbetert Intersafe met haar diensten en producten de arbeidsomstandigheden, veiligheid en het welzijn van medewerkers. Daarbij zijn innovatie en digitalisering van bedrijfsprocessen voor Intersafe een voorwaarde om klanten optimaal te kunnen ontzorgen.

Vraag

Hoe houd je als manager of inkoper overzicht over alle soorten persoonlijke beschermingsmiddelen (PBM's) van je medewerkers? Hoe registreer je wanneer wat moet worden vervangen? En hoe weet je of je voldoet aan de geldende wet- en regelgeving? Intersafe wil haar klanten digitale tools bieden die al deze vraagstukken oplossen en tegelijkertijd het complete proces vereenvoudigt en automatiseert. De vraag aan ons was dan ook om een applicatie te ontwikkelen waarmee de manager of inkoper grip heeft op de veiligheid van medewerkers. Een mooie uitdaging om het complexe landschap van systemen, gebruikers en processen rondom aanschaf en vervanging van PBM's in een gebruiksvriendelijke tool samen te brengen.

Intersafe ESM
Intersafe ESM

Aanpak

De specialistische kennis en ervaring van Intersafe was in dit proces onmisbaar. Onze solution archtitects en UX-designers werkten dan ook intensief samen met de product owner van Intersafe. Vanuit het perspectief van alle eindgebruikers brachten we het complete proces van aanschaf tot vervanging van PBM’s en veiligheidsmiddelen in kaart.

Waar de focus bij managers en inkopers ligt op overzicht en controle over budget en compliance, wil een medewerker gewoon snel nieuwe PBM’s kunnen bestellen. En de betrokken opticien, orthopedisch specialist of audicien wil zonder administratieve rompslomp de specificaties van de aangemeten veiligheidsbril, -schoen of gehoorbescherming doorgeven zodat Intersafe deze in productie kan nemen.

Al deze processen moesten samenkomen in een slimme webapplicatie voor de hele keten. Gebruiksvriendelijkheid en stabiele API-koppelingen met de Intersafe ERP-systemen waren hierbij het uitgangspunt.

Intersafe Functions

Resultaat

We ontwikkelden de Employee Safety Manager. Een gebruiksvriendelijk serviceportal en commercetool waarmee alle betrokken partijen in de keten het volledige orderproces rondom PBM’s en veiligheidsmiddelen efficiënt online kunnen uitvoeren en volgen.

Managers hebben via het portal volledig inzicht en controle over bestelde PBM’s, budgetten en toekomstige uitgaven. Zo kunnen zij eenvoudig compliant zijn op het gebied van PBM’s en veiligheidsmiddelen.

Intersafe UI components

Medewerkers ontvangen automatisch een e-mail tegen de tijd dat hun PBM aan vervanging toe. Zij bestellen vervolgens zelf een vervangend product uit hun gepersonaliseerde assortiment. Bijkomend voordeel van deze selfservice is het toegenomen veiligheidsbewustzijn bij de mensen op de werkvloer.

Specialisten voeren bij het aanmeten van maatwerk-PBM’s de specificaties in op het serviceportal. De order wordt direct in het ordersysteem van Intersafe geschoten en daardoor sneller in productie genomen door de betreffende leverancier.

"In Bitfactory hebben we de perfecte partner gevonden voor het doorontwikkelen van ons applicatielandschap. We ervaren precies de juiste mix tussen innovatie en stabiliteit. Een solide samenwerking!"

Edward Breedveld
ICT Director bij Intersafe
Intersafe tablet en iconen