Een centraal en fondsenwervend platform

KNGF Geleidehonden

Contentplatform en donatiemodule in één

Uitdaging

Sinds 1935 zet KNGF Geleidehonden zich in om zoveel mogelijk mensen met een beperking een beter leven te geven met een professioneel opgeleide hond. Om deze missie te ondersteunen en de merkidentiteit te versterken, had de organisatie behoefte aan een nieuw digitaal platform. Uitgangspunt voor de ontwikkeling van het nieuwe platform was de integratie van twee verschillende omgevingen met diverse functies: geleidehond.nl en sponsoreenpup.nl. Waar het primaire platform – geleidehond.nl – inzicht gaf in de missie, werkwijze en actualiteit van KNGF Geleidehonden, werd het platform sponsoreenpup.nl gebruikt als belangrijk middel om fondsen te werven.

Resultaat

De oplossing van het vraagstuk lag in het creëren van één centraal platform voor alle informatievoorziening en fondsenwerving. Hiervoor moesten diverse digitale omgevingen worden gekoppeld en herbouwd. Tevens was het nodig de user flows en designs onder de loep te nemen, om een zo goed mogelijk converterend platform te ontwerpen. Door content te integreren in geleidehond.nl creëerden wij één platform met een duidelijke merkidentiteit, die zowel donateurs als cliënten en potentiële werknemers aanspreekt. Zo is KNGF Geleidehonden in staat om verhalen te vertellen over het belangrijke werk dat zij doen en wat een hulphond betekent voor de kwaliteit van leven van hun cliënten. Het opvoedproces van een pup wordt heel concreet in kaart gebracht en ondersteund met verhalen van medewerkers, wat bezoekers van de website een sterker gevoel van betrokkenheid geeft bij de missie van de organisatie.

Rijke content tot leven brengen met gebruiksvriendelijk cms

De organisatie KNGF Geleidehonden staat voor loyaal, moedig en baanbrekend. Intern leven deze kernwaarden aanzienlijk, maar de merkidentiteit naar buiten toe bleef achter. Zowel voor het platform geleidehond.nl als sponsoreenpup.nl. Om de beleving en eenheid van het merk door te vertalen naar de marketing- en communicatiemiddelen moest de nieuwe corporate omgeving veel handige content tools bevatten. De rijke storytelling van KNGF Geleidehonden komt optimaal tot leven op het nieuwe platform, met verhalen van medewerkers, opgeleide honden en alle andere belangrijke activiteiten die de organisatie kleur geven.

KNGF-block-02

Efficiënt ingerichte back-end

De herbouwde en efficiënter ingerichte back-end maakt het mogelijk (door o.a. koppelingen met Salesforce) om het CRM systeem te verweven in het platform. Hierdoor heeft KNGF gemakkelijk en snel unieke inzichten over hoe en wanneer de doelgroep het best benaderd kan worden. Ook biedt het herbouwde CMS veel flexibiliteit, zoals het zelf bouwen van pagina’s, waardoor snel verhalen kunnen worden verteld over de mooie impact die geleidehonden hebben. Door steeds te optimaliseren en de stappen data, strategie, design, development, leren en evalueren te blijven herhalen, kan KNGF Geleidehonden eenvoudig de volgende digitale stappen zetten.

KNGF-block-03
Op mobiel hebben we ruim 200 donaties meer opgehaald. Samen met Bitfactory hebben we mooie resultaten behaald!

Rene Keijer

 /  

Online Marketeer bij KNGF Geleidehonden

Mockup foto van KNGF op iPads

Key Facts & Figures

language

Verlaagde bounce rate

expand_more

In de online campagnes van KNGF Geleidehonden is de bounce rate gedaald met ruim 23%. Zo worden meer potentiële donateurs bereikt, wat de conversies ten goede komt. 

account_balance

Explosieve stijging conversies

expand_more

Sinds het nieuwe platform is gelanceerd, is het totale aantal conversies gestegen met 95% en op mobiel zelfs met 125%. Dit is een ongekend groot succes waar de opdrachtgever heel content mee was. 

euro

Extra donaties

expand_more

Uiteindelijk gaat het in het online platform van KNGF Geleidehonden om het ophalen van donaties. Ook dat cijfer is enorm gestegen: het aantal donaties is toegenomen met maar liefst 96%. 

Man met geleidehond
Ja, ik wil graag meer weten over een sessie voor mijn organisatie!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Privacy*
Als je dit formulier wil verzenden, moet je onze Privacyverklaring accepteren
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.