Recruitment website voor een van de grootste werkgevers van Nederland
Facilicom Group
Maximale groeiambities in een sterk concurrerende markt
Uitdaging
Het familiebedrijf Facilicom Group is een van de grootste werkgevers van Nederland. Sinds 1966 is de organisatie uitgegroeid tot wat het nu is: een groep bedrijven met ruim 21.000 medewerkers. Zowel in de facilitaire dienstverlening als in zorg, IT, management en horeca zijn de merken van Facilicom Group zichtbaar. Denk aan Trigion, Gom en Incluzio.
Om talenten aan te trekken in een sterk concurrerende markt weten ze bij Facilicom Group dat het nodig is om te blijven zoeken naar de hoogste mate van gebruiksvriendelijkheid en personalisatie in de applicant journey. De uitdaging voor Facilicom was om de best mogelijke recruitment website te ontwikkelen, omdat dit voor de organisatie de belangrijkste ambitie is.
Onze strategen, ontwerpers en developers gingen aan de slag met de doelen en KPI’s van de groep en onderliggende merken, om zo de enorme opgave voor de duurzame werving van goed personeel voor elkaar te boksen.
Resultaat
Aangezien de doelgroep doorgaans niet actief op zoek is naar Facilicom Group, is een goede recruitment site essentieel om de doelen te bereiken. Het bleek voor potentiële kandidaten heel belangrijk om gericht te worden benaderd met specifieke informatie over wat de organisatie hen te bieden heeft. Voordelen zoals een goed salaris, flexibele werktijden, een mooi pensioen en volop groeimogelijkheden worden in de nieuwe website goed onder de aandacht gebracht.
Bitfactory ontwierp en ontwikkelde een veelomvattende recruitment site, waarbij een aantrekkelijke en gepersonaliseerde applicant experience centraal staat. Facilicom Group heeft nu een stevig recruitment platform in handen waarop het aanbod optimaal kan worden gepresenteerd en het merk nog sterker een eigen gezicht krijgt. De nieuwe website heeft er tevens voor gezorgd dat de organisatie een overtuigende contentstrategie heeft kunnen uitrollen in elke fase van de applicant journey, wat heeft geleid tot significante groeicijfers.
600+ vacatures automatisch getoond
Met meer dan 600 vacatures is gemak en snelheid van groot belang. Bitfactory ontwikkelde een ATS-koppeling, waardoor 600+ vacatures aan de hand van de opgegeven attributen automatisch worden geladen en vertoond op het platform. Hierbij is de content en styling volledig toegespitst op het bijbehorende vakgebied. In een paar minuten creëert Facilicom Group zo gemakkelijk vacatures, passend bij en in stijl van de verschillende (dochter) bedrijven. Naast de ontworpen vacaturepagina’s ontwikkelden wij een blokkendoos aan componenten, waarmee Facilicom Group naar eigen invulling (campagne)pagina’s inricht en opbouwt. Dit leidt tot een sterke merkpositionering en optimale vindbaarheid.
