Recruitment website voor een van de grootste werkgevers van Nederland

Facilicom Group

Maximale groeiambities in een sterk concurrerende markt

Uitdaging

Het familiebedrijf Facilicom Group is een van de grootste werkgevers van Nederland. Sinds 1966 is de organisatie uitgegroeid tot wat het nu is: een groep bedrijven met ruim 21.000 medewerkers. Zowel in de facilitaire dienstverlening als in zorg, IT, management en horeca zijn de merken van Facilicom Group zichtbaar. Denk aan Trigion, Gom en Incluzio.

Om talenten aan te trekken in een sterk concurrerende markt weten ze bij Facilicom Group dat het nodig is om te blijven zoeken naar de hoogste mate van gebruiksvriendelijkheid en personalisatie in de applicant journey. De uitdaging voor Facilicom was om de best mogelijke recruitment website te ontwikkelen, omdat dit voor de organisatie de belangrijkste ambitie is.

Onze strategen, ontwerpers en developers gingen aan de slag met de doelen en KPI’s van de groep en onderliggende merken, om zo de enorme opgave voor de duurzame werving van goed personeel voor elkaar te boksen.

 

Resultaat

Aangezien de doelgroep doorgaans niet actief op zoek is naar Facilicom Group, is een goede recruitment site essentieel om de doelen te bereiken. Het bleek voor potentiële kandidaten heel belangrijk om gericht te worden benaderd met specifieke informatie over wat de organisatie hen te bieden heeft. Voordelen zoals een goed salaris, flexibele werktijden, een mooi pensioen en volop groeimogelijkheden worden in de nieuwe website goed onder de aandacht gebracht.

Bitfactory ontwierp en ontwikkelde een veelomvattende recruitment site, waarbij een aantrekkelijke en gepersonaliseerde applicant experience centraal staat. Facilicom Group heeft nu een stevig recruitment platform in handen waarop het aanbod optimaal kan worden gepresenteerd en het merk nog sterker een eigen gezicht krijgt. De nieuwe website heeft er tevens voor gezorgd dat de organisatie een overtuigende contentstrategie heeft kunnen uitrollen in elke fase van de applicant journey, wat heeft geleid tot significante groeicijfers.

600+ vacatures automatisch getoond

Met meer dan 600 vacatures is gemak en snelheid van groot belang. Bitfactory ontwikkelde een ATS-koppeling, waardoor 600+ vacatures aan de hand van de opgegeven attributen automatisch worden geladen en vertoond op het platform. Hierbij is de content en styling volledig toegespitst op het bijbehorende vakgebied. In een paar minuten creëert Facilicom Group zo gemakkelijk vacatures, passend bij en in stijl van de verschillende (dochter) bedrijven. Naast de ontworpen vacaturepagina’s ontwikkelden wij een blokkendoos aan componenten, waarmee Facilicom Group naar eigen invulling (campagne)pagina’s inricht en opbouwt. Dit leidt tot een sterke merkpositionering en optimale vindbaarheid.

Frame 5235
Intern ontvangen we veel positieve reacties over de nieuwe recruitment site. Het is geweldig om al binnen korte tijd een toename in bezoekers en sollicitanten te zien. Sinds de lancering blijven we groeien en hebben we onze SEO-posities verbeterd, waardoor we veel nummer 1 rankings behalen. Dit succes heeft de interesse gewekt van onze Belgische collega’s om over te stappen op dit systeem.

Boudewijn Trompert

 /  

Recruitment Marketeer bij Facilicom Group

Optimalisaties op de roadmap

Na de succesvolle launch stonden er nog wat mooie optimalisaties op de roadmap, die vrij snel na de release zijn opgepakt. Zo is Elastic Search geïmplementeerd en is de zoekfunctie verder uitgebouwd, wat het filteren eenvoudiger maakt. Daarnaast is de blogstructuur verder uitgewerkt. Met behulp van tagging draagt deze structuur bij aan het eenvoudig ontsluiten van relevante content op de juiste plek, op het juiste moment.

Facilicom Split Phones
kantoorruimte met facilicom medewerkers

Efficiënt communiceren voor een betere conversie

Via een WhatsApp-integratie kunnen sollicitanten gemakkelijk chatten én krijgen ze snel antwoord. Ook buiten werktijden; veelvoorkomende vragen worden geautomatiseerd afgehandeld. De tool koppelt chats direct aan de kandidaat in het ATS, zodat recruiters informatie kunnen lezen en overnemen. Naast gebruiksgemak zorgt deze tool voor optimalisatie en een verdere verbetering in de conversie.

Facilicom Split facilitary

Key facts & figures

language

+52%
nieuwe bezoekers

expand_more

Ten opzichte van de vorige site behaalt het nieuwe recruitment platform ruim de helft extra bezoekers. Het aantal paginaweergaven is gestegen met 62%. De vindbaarheid wordt vergroot door onder meer up-to-date technologie en een goede contentstrategie, inclusief SEO-optimalisatie. 

euro

+25%
sollicitaties

expand_more

De gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke website nodigt uit tot solliciteren. Door de voordelen voor de kandidaat goed onder de aandacht te brengen, komt die eerder in actie. Het overzicht van de grote hoeveelheid vacatures maakt de site behapbaar. 

account_balance

+55%
hire rate

expand_more

Het nieuwe recruitmentplatform laat een spectaculaire stijging zien van het aantal kandidaten dat succesvol solliciteert en wordt aangenomen. Koppeling met het ATS zorgt voor een soepele afhandeling, wat de communicatie voor alle partijen vergemakkelijkt. Tevens zijn de sollicitaties kwalitatiever van aard.

kantoorgebouw van facilicom
Ja, ik wil graag meer weten over een sessie voor mijn organisatie!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier
Privacy*
Als je dit formulier wil verzenden, moet je onze Privacyverklaring accepteren
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.